Suomen Autolehti 2/2019 (helmikuu)

Ilmestymispäivä 1.2.2019



10
Helena Sauramo otti ohjat Delta Autossa
Autoala tiivistää rivejään

13
Lyhyet
* Romutuspoistoja ennätysmäärä
* Ajoneuvoyhdistelmän enimmäispituus kasvoi 34,5 metriin
* Kuljetusala koolle Helsinkiin

 


Lukuisten katumaasturien tarjonnassa karski Jimny erottuu massasta. Tikapuurunko, alennusvaihde ja jäykät akselit tekevät pienestä maastoautosta kyvykkään etenijän.

16
Auton tekninen avaus: Suzuki Jimny
Ihan oikea maastoauto

22
Henkilöautokaupan vuosi 2018
Päästöt ja verot lisäsivät töitä

Henkilöautokaupassa koettiin kolmivaiheinen myyntivuosi: ensin oli rauhallista, sitten kaupantekoon tuli vauhtia, mutta syksyllä WLTP-muutos hyydytti kaupan. Raskaiden kuorma-autojen kauppa on puolestaan ollut parin viime vuoden aikana selvästi edeltäviä vuosia korkeammalla tasolla.
28
Kuorma-autokaupan hyvä taso säilyi
Vahva vuosi takana

32
DS avasi ensimmäisen myymälänsä Suomeen
Ranskalaista luksusta automaailmaan

36
Veho uudisti johtoa ja organisaatiota
Valmiina haasteisiin

39
Laitekatsaus
Kevyen kaluston testausradat

42
K Auto tähtää yhä parempiin asemiin
Kasvua kannattavasti

44
Auto- ja ajoneuvoalan tutkinnot uudistettu
Työelämää kuultu

46
Kohti kestävämpää energiatulevaisuutta joukkoliikenteessä
Saako diesel aidon haastajan?

 


Autoverkkokauppa.fi:n automyynti ja huolto ovat auki viikon jokaisena päivänä internetin lisäksi myös Vantaan Petikossa. Kymmenen merkin edustus pitää kiireisenä, toimitusjohtaja Juha Rusama kertoo.

52
Autohuoltoa ruokakaupan aukioloajoilla
Töitä kahdessa vuorossa

54
Matkailuajoneuvokaupan kasvu jatkuu
Peltikoriset retkeilyautot suosiossa

58
Brembo-asiantuntijaksi koulutuksen kautta
Vahva brändi lisää asiakkaan luottamusta

60
Paneelikeskustelu eduskuntavaalien ehdokkaille
Tavoiteasettelusta konkretiaan

62
Mekaanikon maailma
Audi A6 (2004–2011), BMW 3-sarja (2012–), Fiat 500 (2007–), Ford Mondeo (2007)

64
Moottoritekniikkaa: BMW B48TÜ
Toinen painos

70
Henkilökuvassa Niina Korjus
Tekniikan hurmaama

72
50 vuotta sitten
Puhumme kiristysmomentista