Suomen Autolehti 6/2020 (kesäkuu)

Ilmestymispäivä 1.6.2020


Pandemian aikainen tapaamisten vältteleminen on nostanut autoliikkeiden verkkoasioinnin määrää selkeästi. Verkkokeskusteluja on kehitetty niin, että alkutunnustelujen sijaan myyntiprosessissa on kyetty etenemään aiempaa pidemmälle.
10
Pandemia lisäsi sähköistä asiointia
Syvemmälle verkkoon

14
Lyhyet
* Yksityisautoilu kiinnostaa
* Auton hankinnassa varovaisuutta
* Töitä sadalle automyyjälle
* Automechanika vuodella eteenpäin

16
Kiviniityn autohuolto menestyy monipuolisuudella
Koko perheen voimin

20
Pudotus liikennemäärissä näkyy korjaamoilla
Jonot lyhenivät

24
Koivunen nojaa neljään tukijalkaan
Kivijalkakauppaa tarvitaan yhä

27
Ford valmistaa suojavarusteita

28
Laadukas perusta luo pohjan onnistumiselle
Asiakaskokemus haltuun

30
Autokorjaamo 2020 -messut marraskuussa
Järjestelyt etenevät hyvin

33
Laitekatsaus
Korkeajännitesuojatut työkalusarjat

36
Ultra – suunnitelmallista muotoilua
Design perustuu strategiaan

40
DS:n lähti kuusi vuotta sitten lähes nollasta
Muotoilu edellä

44
Suomi pitkien yhdistelmien edelläkävijä Euroopassa
Tehokkuus ylös ja päästöt alas

 

Volvo on tutkinut, mitä korjaamoasiakas haluaa: asiakastyytyväisyyden kannalta tärkeimmät asiat ovat asiakassuhde, aika ja ongelman ratkaisu. Lähes kaikkiin näistä – erityisesti aikaan – vastataan parimekaanikkotoiminnalla.
46
Volvon työparimalli parantaa asiakastyytyväisyyttä
Huoltoajat lyhenevät ja työn laatu paranee

51
Rengasvalmistajat minimoivat ympäristövaikutuksia
Materiaaleista kuljetuksiin

 

Turboahdin sai väistyä, kun FCA jalosti pikkumoottoristaan edullisen ja ajan henkeen kevythybriditekniikalla varustetun version. Käynnistingeneraattorin hihnakäyttö vaatii jämäkän rakenteen ja kiristimen molempiin suuntiin.
52
Moottoritekniikkaa: FCA 1,0 Hybrid
Kevyesti avustettu

58
Henkilökuvassa Vesa Turunen
Angliasta ADASiin

60
50 vuotta sitten

61
Kansakunnan kohottamat, autoalan vaikuttajat
Vuorineuvos Magnus Gustaf Rydman (1891–1970)