Suomen Autolehti 7/2017 (syyskuu)

 

Ilmestymispäivä 1.9.2017

TEEMANA RENKAAT


Italialaisiin ja korealaisiin autoihin keskittyminen ei ole ihan tavallisin korjaamostrategia. Kun valintaan liitetään vielä merkkiedustuksista ja ketjujäsenyyksistä erossa pitäytyminen, ollaan jo valtalinjasta poikkeavalla alueella. Auto FiLaRossa toimitaan näin.
8
Italialaiset ja korealaiset saman katon alla
Mamma mia!

12
Lyhyet:
* LänsiAuto kasvun tiellä
* Katsastusvälit harvenevat
* Koleos kokosi toimittajat Suomeen
* Autokorjaamo-messut valtaa kaksi hallia
* Avustavat järjestelmät tervetulleita
* Uusi päästömittaustapa käyttöön



Edellisestä rengasteemanumerosta on jo kuusi vuotta. Mustia ja pyöreitä ne ovat edelleen eli perusasiat ovat ennallaan. Moni asia on silti muuttunut. Teemaosion seitsemän artikkelia avaavat rengaskaupan nykytilan.

16
Merkkiliike panostaa rengasmarkkinaan
Ketjusta lisäpotkua

20
Pirelli hakee jalansijaa Pohjoismaissa
Kasvua konseptin avulla

24
Rengasvalmistaja vahvistaa ketjutoimintaa
Yhdessä enemmän

28
Jos se on kumia ja rikki, se korjataan
Asiakaspalvelu pääroolissa

 


32
Pinnoitusta kolmannessa sukupolvessa
Uskoa tulevaan

 


36
Parkkihallin skannauslaite kiinnostaa kansainvälisesti
Renkaiden kuntotietoa ajorampilta

40
Ulkomaiset yritykset vievät osansa
Verkkokauppaa renkailla

44
Uutuusrenkaita

49
Laitekatsaus
Raskaan kaluston renkaanvaihtokoneet

52
70 vuotta paikallista autokauppaa
Pääkaupunkiseudun kyljessä

56
Autokaupan ensimmäinen vuosipuolisko (1–6/2017)
Kääntyvätkö rekisteröinnit kasvuun?

62
Power Truck Show Alahärmässä
Asiaa viihteen lomassa

Kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat yleistyneet ja menneet eteenpäin melkoisella vauhdilla. Vauhtisokeus saa monet luulemaan, että autonomiset autot ovat ihan kulman takana. Autot eivät kuitenkaan aja täysin itsenäisesti vielä pitkään aikaan. Jo pelkästään tietojenkäsittelykapasiteetti on sen esteenä.
66
Miksi autot eivät vielä aja itse?
Syvästi opittavaa

68
Auton jännite: 12, 48 vai 230 volttia?
Eri tason sähköistämistä

72
Nuoret osaajat mittaavat taitojaan
Kansainvälisessä testissä

76
Moottoritekniikkaa: Chrysler Hemi SRT Demon V8 6,2 L
Katulaillinen kiihdytyskone

84
Henkilökuvassa Jarna Rämö
Taistelijaluonteella vaikeuksista voittoon

86
50 vuotta sitten
Transistoroitu tasapainotuslaite; VW:n uusi pakettiautotyyppi